Служба автомобільних доріг
у Луганській області

» Прес-центр » новини » Газета «Луганщина.UA» про відновлення доріг Луганщини - досягнення, перспективи та проблеми

Газета «Луганщина.UA» про відновлення доріг Луганщини - досягнення, перспективи та проблеми

Якості автошляхів на Луганщині останнім часом приділяється багато уваги, є позитивні приклади відновлення доріг. І результати цьогорічної роботи могли б бути набагато кращими, якби не деякі але…

Про те, що ж стало на заваді окремим проектам ремонту шляхів, про успіхи, проблеми й перспективи дорожньої галузі розповів заступник голови Луганської обласної державної адміністрації Вадим Данієлян.

– Наразі губернатор Юрій Гарбуз одним з першочергових для вирішення поставив питання покращення автодоріг області. Відповідно було прийнято рішення про збільшення обсягів фінансування з обласного бюджету, проведена робота щодо отримання коштів з держбюджету. На відновлення доріг використовуються і кошти Державного фонду реконструкції та розвитку, – зазначив Вадим Данієлян.

Так, у 2015 році на експлуатацію автошляхів Луганщини було виділено 68 млн грн, але на поточний і середній ремонт не було виділено жодної копійки.

Наступного року 108 млн грн витратили на експлуатацію доріг і ще 48 млн грн – на поточний і середній ремонт.

А вже у 2017 році на роботи по утриманню доріг з обласного бюджету виділили 140 мільйонів гривень, з яких більше 127 – на даний час освоєні. На поточний і середній ремонт – 111,3 млн грн – це кошти держбюджету та суми перевиконання плану за митними платежами. Додатково як джерело фінансування використовуються гроші ДФРР  в сумі 61,3 млн грн.

– Також у нас є комунальні дороги, які ремонтувалися за рахунок субвенцій, наданих громадам, на загальну суму в 5,2 мільйона гривень, – додав Вадим Романович.

За мільйонними сумами стоять реальні здобутки у покращенні автодоріг Луганщини. На цей момент закінчені роботи на в’їзді зі Слов’янська – дорозі «Кремінна-Торське», майже закінчені роботи на в’їзді зі сторони Куп’янська на Сватове, зроблена ділянка автошляху Р66 від Сватового до Кремінної.

Ще не закінчені роботи, але вже покладено нижній шар асфальтобетону на дорозі «Сєвєродонецьк-Старобільськ» (Новоастрахань) від блокпосту і майже через весь населений пункт. Також зроблено половину від запланованого обсягу робіт на дорозі «Старобільськ-Сєвєродонецьк» (Підгорівка).

Повністю завершені роботи на автошляху Р07 «Старобільськ-Сватове» зі сторони Старобільську. Також на цій дорозі від блокпоста зі сторони Сватового йде процес ремонту (окрім останнього часу, бо не дозволяють погодні умови).

Наступна ділянка, ремонт якої майже завершений, це 3,72 км на трасі «Старобільськ-Білокуракіне». Зруйнована вщент, ця дорога не ремонтувалася ще з 1984 року.

– Але у нас є і складніші проблемні місця, – зауважив спікер заходу. – Це ділянки доріг Н-21 «Старобільськ-Новоайдар» та шляху Т1309 зі Щастя до Станиці Луганської. Коли ми визначали плани робіт на 2017 рік, Юрій Григорович поставив завдання приділити цим автошляхам особливу увагу. Зробили кошториси, проектну документацію, провели тендер, але підрядник у зв’язку з загостренням бойових дій роботи припинив. Домовитися про продовження робіт нам не вдалося, тому частину договорів ми розірвали і за деякими вже звернулися у судові інстанції. Наразі будемо проводити нові тендери.

Втім, на реалізацію планів керівництва області щодо доріг негативний вплив мають й інші чинники.

– На Луганщині дуже складна логістика, – підкреслив Вадим Данієлян. – Тому підрядники не зовсім готові працювати на території області.

Основний компонент асфальтобетону – щебінь, який доставляється лише залізничними шляхами по лінії Сватове-Кремінна-Лисичанськ. Населені пункти Старобільськ, Новоайдар, Мілове, Біловодськ залізничні шляхи мають, але в ці райони доставити вагони зі щебенем немає можливості, тому що туди вони можуть потрапити або через Дебальцеве, яке зараз знаходиться на території, непідконтрольній українській владі, або через Російську Федерацію, що також неможливо.

Тож через логістику та географію розміщення асфальтобетонних заводів в першу чергу підрядники обирають Донецьку та Харківську область, і вже потім – Луганщину.

– Один з прикладів – Лисичанськ. Проект відновлення двох доріг в місті пройшов відбір та отримав фінансування з ДФРР. Лисичанська міськрада провела тендер, одну з компаній оголосили переможцем. Але коли постало питання укладати договір, компанія просто відмовилася, – розповів спікер. – І таких випадків по Луганській області дуже багато. Тому у нас є велика проблема з компаніями, які не можуть освоювати кошти і ремонтувати дороги у тих обсягах, які ми запланували. Хоча дороги ми все одно упорядковуємо, ремонтуємо.

За словами Вадима Данієляна, для того, щоб повністю відремонтувати всі 3616 км доріг Луганщини, якщо брати до уваги весняне обстеження, яке проводилося Службою автомобільних доріг, потрібно 4,2 млрд грн..

На один кілометр відновлення автошляхів в середньому без зміни категорійності і без укріплення основи потрібно від 4,5 до 8 млн гривень. Ямковий ремонт дороги наразі коштує 360 гривень за один квадратний метр.

Щодо планів на наступний рік, першочергово планується відновити автошлях з Бахмуту до Лисичанська.

– На сьогодні в Луганській області є три в’їзди: зі сторони Куп’янська на Сватове, зі сторони Слов’янська на Кремінну, і зі сторони Бахмуту на Попасну. Два в’їзди на територію Луганщини ми упорядкували, залишився один.

Цього року, зазначив Вадим Данієлян, обласна влада планує зробити проект та державну експертизу, а наступного року – розпочати ремонт шляхопроводу.

У форматі «круглого столу» спікер відповів на всі питання журналістської спільноти.

Це було перше після тривалої з відомих причин перерви засідання Луганського прес-клубу. Захід відбувся за сприяння платформи громадських ініціатив City HUB в Сєвєродонецьку.

(За матеріалами газети «Луганщина.UA»)