Служба автомобільних доріг
у Луганській області

» Прес-центр » новини » Перевищення тоннажу зерно трейлерами руйнує дороги Марківщини

Перевищення тоннажу зерно трейлерами руйнує дороги Марківщини

Як повідомляє газета «Вісті Марківщини», однією із головних проблем району є те, що дорогі руйнуються  важковаговими автомобілями. Журналіст газети Вікторія Пульна   підготувала матеріал з цього приводу – «Не більше 40 тонн!». До істотних причин руйнації трас, на думку начальника районних автодорожників (ДП «Марківський райавтодор») Анатолія Вікторовича Педана, належить рух ними важковаговиків.

«Великої шкоди завдали й продовжують завдавати важковагові автомобілі, котрі відтранспортовують зерно з Марківщини в інші регіони. Як правило, вони завантажують по 40-60 тонн збіжжя при допустимих 24 тоннах. Під їхньою вагою знищується не тільки покриття, а й основа дороги, котрі на такий тоннаж взагалі не були розраховані.

В результаті будь-який ямковий чи інший ремонт тривалого ефекту не матиме». Газета зазначає, що в Україні існують  нормативні акти, які б могли убезпечити проблемні дороги від абсолютного знищення під великою вагою зернотрейлерів. Державне агентство автомобільних доріг України  в червні 2017 року заборонило рух великих вантажівок у спекотні дні. Обмеження діятиме впродовж літа. З 10-ої до 22-ої години, якщо температура повітря перевищує 28 градусів, водії фур не повинні рухатися трасами та дорогами.

Нормативними документами передбачено перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) не більше 40 тонн. Для контейнеровозів можливо 44 тонни, а на окремих  маршрутах – до 46 тонн. Крім того, вагові параметри контролюються і по навантаженню на осі.

Отож, відповідне правове підґрунтя існує. Але головний інженер ДП «Марківський райавтодор» Сергій  Іващенко  розповів, що відповідно до діючого обмеження на трьох автотрасах державного значення, що прямують через наш район, було встановлено спеціальні дорожні знаки – «Рух транспорту з вантажем понад 40 тонн заборонено» і «Рух транспортного засобу, маса якого перевищує 7 тонн на вісь, заборонено», а також таблиці з вказаними на них часовою та температурною межами заборони руху.  

Однак, стверджує фахівець, запропонованих правил обмеження водії важковаговиків не дотримуються: «Зерновози, завантажені до 60 тонн, далі продовжують курсувати. Приміром, з Височинівки та Красного Поля фури прямують майже щодня».

Те, що заборона руху великих вантажівок у спекотні дні не допомогла позбутися однієї з суттєвих причин сільського бездоріжжя – зерновозів – підтверджують й голови сільських самоврядних органів.  Ігнорування водіями зерновозів попереджувальних і заборонних знаків, на жаль, триває. 

Отже ситуація потребує негайного вирішення. Докладніше про це читайте у газеті «Вісті Марківщини».

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області