Служба автомобільних доріг
у Луганській області

» Прес-центр » новини » Стан справ на мостах Луганщини на 02.04.2019 року

Стан справ на мостах Луганщини на 02.04.2019 року

Про стан справ мостах Луганщини розповідає начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Миколайович Циганський.

На сьогодні на Луганщині ситуація з підтопленням знаходиться під контролем. Віктор Циганський зауважив, що Служба автомобільних доріг у Луганський області проводить постійний моніторинг рівня води на річках Сіверський Донець, Айдар, Євсуг, Красна. У порівнянні з минулим роком, стан справ на мостах Луганської області задовільний.

За його словами, виникала загрозу того, що через різке потепління (швидке танення снігу та льоду) та опади, тала вода могла швидко підійматися у річках.

«Як ми бачимо, такого не сталося. Більш того, наприклад на річці Сіверський Донець у районі Томашівського мосту (цей міст з’єднує два міста – Новодружеськ та Рубіжне. Томашівський міст розташований на 130 кілометрі дороги Т-13-02 - ред), у порівняні з минулим тижнем вода спала на 30-40 см. Покриття проїжджої частини та огородження мосту знаходяться в доброму стані.

Проте, говорити про те, що загроза повністю спала неможна, тому що «велика вода» з Росії може прийти. Наприклад, Сіверський Донець тече з Білгородської області Росії, а там сніги тільки розпочали танути», - повідомив Віктор Циганський.

Віктор Циганський нагадав, що у минулому році рівень підйому води у районі Томашівського мосту був від 3 до 5 метрів, сьогодні такого немає.

Але варто зауважити, що для низко-водних мостів головну загрозу представляє не сама вода, а той мотлох (дерева, колоди, гілки), який несе водопілля.

«У минулому році ми спільно працювали — Служба автомобільних доріг у Луганський області, Головне управління ДСНС України у Луганській області та ДП «Луганський облавтодор». Сьогодні ані "облавтодорівці", ані співробітники ДСНС не поспішають чистити річище річки, але ми бачимо, що це вже треба робити. І хоча вода вільно проходить через Томашівський міст, бачимо, що «топляк» накопичуються біля опор мосту» - зазначив Віктор Циганський.

У квітні минулого року складна ситуація виникала у Новопсковському, Біловодському, Сватівському, Старобільському районах. Через різке потепління, вода піднялася на річках Айдар, Деркул, Євсуг, Красна.

Віктор Циганський прокоментував ситуацію з мостом у Сватовому.

«У минулому році, у квіті, на річці Айдар вода піднімалася на 5 метрів. Сьогодні вода на річках Айдар, Красна знаходиться у межах річища. Днями дещо піднялася вода у річці Красна у районі мосту у Сватовому. Виникла загроза того, що ремонтні роботи на мосту будуть припинені, але ситуація стабілізувалася. Роботу на цьому об’єкті продовжуються, рух транспорту заборонений, запроваджено об’їзд через інші населені пункти» - зазначив Віктор Циганський.

Цей міст, через річку Красна, розташований на автомобільній дорозі Н-26 «Чугуїв – Мілове», км 136+662. Він був збудований у 60-ті роки XX століття. За час експлуатації, міст зазнав значних руйнувань. В останні роки рух по ньому зазнав обмежень як по вантажу так і по швидкості транспортних засобів. Саме тому, за підтримки Укравдодору та Уряду України було прийнято рішення про його капітальний ремонт. Роботи були розпочаті восени 2018 року підприємством ТОВ «Газпромресурс».

Спочатку думали, що можна залишити деякі старі конструкції мосту, проте, після ретельного обстеження, дійшли висновку про необхідність заміни всіх конструкцій. Це призвело до здороження проекту, але будуть використані лише нові конструкції. Була підготовлена проектно-кошторисна документація, удосконалені плани та завдання. Запланована дата введення нового мосту в експлуатацію, при відповідному фінансуванні – серпень поточного року.

Віктор Циганський повідомив також чого чекати мешканцям Старобільського району, він розповів про запланований ремонт Старобільського мосту.

Нагадаємо, що Старобільський міст через річку Айдар — об’єкт завдовжки 250 метрів розташований на 195 км автомобільної дороги державного значення Н-26 «Чугуїв – Мілове» (дорога проходить через місто Старобільськ).

Збудований у 1965 році міст отримав пошкодження влітку 2014 року, унаслідок чого рух автотранспорту був обмежений. У 2017 році об’єкт був відновлений Програмою розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки уряду Японії. Бюджет будівельних робіт, на капітальний ремонт одного прольоту мосту склав 227 000 доларів США.

За словами Віктора Циганського, тоді проводився капітальний ремонт не всього мосту, а саме пошкодженої ділянки, пошкоджених опор. Зробили те, на що вистачило коштів.

«Ми тоді подавали клопотання про необхідність капітального ремонту мосту. Останній раз ремонті роботу на мосту, якому вже понад 50 років, проводилися у 2003 році. Тоді зробили все на що вистачило коштів – один з 11 пролетів мосту. Асфальтобетонне покриття має строк служби 12-15 років. Асфальтобетонне покриття на мосту потребує заміни: зняти старе, зробити нове. Заміни потребують плити, гідроізоляція, укріпити опори, буде відновлена система освітлення. Експертиза вже визначила обсяг запланованих робіт. Планується, що роботи розпочнуться у квітні-травні поточного року. На час ремонту, рух транспорту на мосту буде закрито на два-три місяці. Запланована здача мосту в експлуатацію – кінець серпня – початок вересня» - повідомив Віктор Циганський.

Віктор Циганський зауважив, що окрім названих, спеціалісти Служби автомобільних доріг у Луганській області опікуються іншими мостами і штучними спорудами. Так, наприклад, ведеться створення проектно-кошторисної документації мосту у с. Нижня Дуванка (Сватівський район), закінчено проект шляхопроводу на дорозі Н-21, на під’їзді до міста Щастя (Новоайдарський район). При відповідному фінансуванні, ремонтні роботи на цих об’єктах мають розпочатися наступного року.

За словами Віктора Циганського, загалом на Луганщині налічується близько 200 мостів, шляхопроводів та інших штучних споруд. Більша частина з них була збудована 50-60-70 роки минулого століття. Отже, проїжджа частина на мостах, асфальтобетонне покриття і опори, потребують капітального ремонту, а подекуди – повної заміни.

«Хотілося б ремонтувати хоча б п’ять мостів у рік. На жаль, при теперішньому фінансуванні, ми не можемо ремонтувати більш як два мости на рік, але ремонту потребують і інші мости та штучні споруди (шляхопроводи) на Луганщині» - додав Віктор Циганський.

Нагадуємо, на території Луганської області налічується 5 898 км автомобільних доріг загального користування, у тому числі на контрольованій території – 3 616 км. У тому числі 1 177 км доріг державного значення (національні - 274,8 км, регіональні - 222,5 км, територіальні - 679,8 км), та 2 439 км – місцевого значення. Служба автомобільних доріг у Луганській області несе відповідальність за стан справ на дорогах державного значення.

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області

Підписуйтесь на сторінку Служби автомобільних доріг у Луганській області  у Фейсбуці