Служба автомобільних доріг
у Луганській області

» Прес-центр » новини » Актуальний коментар – Юрій Бережной: «Спільно ми маємо дійти згоди та не допустити виникнення соціальної напруги від незадовільного стану автомобільних доріг»

Актуальний коментар – Юрій Бережной: «Спільно ми маємо дійти згоди та не допустити виникнення соціальної напруги від незадовільного стану автомобільних доріг»

Останнім часом поширюється інформація про те, що  дороги державного значення залишились без експлуатаційного утримання, а саме -  нікому чистити  сніг,  проводити аварійний ямковий ремонт. Йдеться про те, що начебто у ДП «Луганський облавтодор» закінчився договір на експлуатаційне утримання доріг зі Службою автомобільних доріг у Луганській області і це може привести до зростання соціальної напруги серед населення Луганщини.

Ситуацію роз’яснив начальник Служби автомобільних доріг у Луганській області Юрій Бережной:

«Перш за все, мушу нагадати, що Служба автомобільних доріг у Луганській області – державна організація, що належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор). Служба автомобільних доріг у Луганській області здійснює функції з управління автошляхами загального користування та є замовником усіх робіт, що на них виконуються.  Служба є одержувачем бюджетних коштів, що спрямовуються на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування. При цьому, питання фінансування виконаних робіт є виключною компетенцією замовника, а не підрядних організацій.

Метою діяльності Служби є утримання в належному стані та розвиток мережі автодоріг загального користування, мостів та інших штучних споруд, створення умов безперервного та безпечного руху транспорту, задоволення потреб народного господарства та населення в удосконаленні і раціональному розвитку дорожньої інфраструктури.

Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Укравтодору, рішеннями органів місцевого самоврядування, прийнятими в межах їх компетенції.

На території Луганської області налічується 5 898 км автомобільних доріг загального користування (на контрольованій території – 3 616  км). У тому числі 1 177 км доріг державного значення (національні   - 274,8 км, регіональні - 222,5 км,  територіальні  - 679,8 км), та 2 439 км – місцевого значення (відносяться до сфери управління обласної державної адміністрації).

При виконанні робіт на дорогах Луганщини, Служба орієнтує підрядників на використання новітніх технологій, проведення якісних та своєчасних робіт.

Експлуатаційне утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного значення в Луганській області здійснює Дочірнє підприємство «Луганський облавтодор» (ВАТ ДАК «Автомобільні  дороги України»), філії якого розташовано в кожному  районному центрі у кількості 12 дорожньо-будівельних підприємств.  

Служба автомобільних доріг у Луганській області та її головний підрядник ДП «Луганський облавтодор», перш за все, несуть відповідальність за стан справ на дорогах державного значення. За комунальні дороги - у містах, селищах та об’єднаних територіальних громадах несуть відповідальність органи місцевого самоврядування.

Тепер щодо стосунків двох суб’єктів господарювання.

Між ДП «Луганський облавтодор» (ВАТ ДАК «Автомобільні  дороги України») та Службою автомобільних доріг у Луганській області 12.02.2018 було підписано договір (№ 1 від 12.02.2018 року) на виконання робіт (послуг).

Відповідно до договору, ДП «Луганський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні  дороги України» (підрядник) прийняв на себе зобов’язання виконати на свій ризик власними і залученими силами та засобами роботи з експлуатаційного утримання та поточний дрібний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення  у Луганській області.

Експлуатаційне утримання та поточний дрібний ремонт автомобільних доріг мали проводитися згідно з вимогами діючих нормативно-правових актів на умовах договору. Відповідно до Додаткової угоди № 4 від 28.12.2018 р., Сторони досягли згоди про внесення змін у чинний договір у частині строку дії договору до 31 березня 2019 року (п.18.1 Договору) та визначили нову дату закінчення робіт - 31 березня 2019 року (п.3.5 Договору).

Відповідно до п.3.2. Договору виконання робіт здійснюється підрядником після одержання ним, в термін до 3 числа календарного місяця, у якому необхідно виконати роботи (послуги) по даному Договору, плану-завдання від замовника. Підрядник повинен приступити до виконання робіт не пізніше ніж через 10 днів після отримання плану-завдання.

Зі свого боку, Служба автомобільних доріг у Луганській області довела план-завдання  до ДП «Луганський облавтодор» у зазначений у договорі термін. Проте, на теперішній час роботи  не виконуються, тим самим, з боку підрядника  порушуються умови договору.

Підряднику були надіслані листи-попередження, в яких йшлося нагадування про необхідність початку робіт з експлуатаційного утримання та поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення.  Так,  лист від 31.01.2019 р. № 1-99 доводив  виробничий план (план-завдання) на лютий місяць.

Між тим, листом від 13.02.2019 року № 1-1/712, підрядник попередив Службу, а також усіх заінтересованих осіб, про неможливість подальшого виконання умов договору у зв’язку із закінченням його фінансування та попередив про зняття із себе усіх зобов’язань із забезпечення утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.

Але, за умовами договору, питання фінансування виконаних робіт є виключною компетенцією замовника, до обов’язку підрядника входить лише забезпечення  виконання  робіт (послуг) у строки, встановлені Договором (в тому числі додатками до нього).

Одностороння відмова підрядника від виконання договору з підстав, що не встановлені договором і не є компетенцією підрядника, є безпідставною, а дії протиправними та такими що порушують суспільний інтерес, створюють негативні наслідки для сторін договору та третіх осіб, користувачів автомобільних доріг.

Станом на 14.02.2019 року підрядник припинив роботи з виконання доведеного Службою виробничого плану,  тим самим свідомо порушив умови договору, що створює  передумови до виникнення соціальної напруженості і можливих проявів невдоволення населення.

Наступним листом від 19.02.2019 року № 1-156, Служба звернулася до підрядника із застереженням про недопущення порушення умов діючого договору і попередила, щодо можливого подальшого розгляду спору у суді та недопущення виникнення соціальної напруги від незадовільного стану автомобільних доріг у Луганській області, що можуть виникнути з причини порушення підрядником умов договору.

Служба автомобільних доріг у Луганській області, зі своєї сторони, не порушує умов діючого договору та не має заборгованості перед підрядником (ДП «Луганський облавтодор»).

Таким чином, позиція Служби автомобільних доріг у Луганській області проста і ясна: діючи згідно чинного законодавства України та підписаного договору, ми вимагаємо від підрядника виконання умов договору,  а питання фінансування фактично виконаних робіт є виключною компетенцією замовника.  

Законна та змістовна позиція Служби автомобільних доріг у Луганській області була доведена до Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор), а також до керівництва Луганської області.

Розібратися у найкоротший строк у проблемі та  вирішити її спільними зусиллями – наша головна мета. Спільно ми маємо дійти згоди та не допустити виникнення соціальної напруги серед населення від незадовільного стану автомобільних доріг у Луганській області. Я впевнений, що ми знайдемо вихід із скрутної ситуації в ім’я Луганщини та України. Саме у цьому полягає наша державницька позиція».     

Слідкуйте за новинами! Підписуйтесь на сторінку Служби автомобільних доріг у Луганській області у Фейсбуці.

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області